Churp-Churp !!

Saturday 20 August 2011

First Time Bbuka POSA d'luar... ^,^

19.08.2011 (kmaren dlu la..) seperti yg d'promise kan oleh kdua ayahnda n ibonda ku... Kluar bbuka posa di luar...  Nih first time aku bbuka posa di luar bgi tahun nih.. Tpi my parents.. Nih dah msuk kali ke-4 bbuka di luar... Location kmi bbuka..errmmm.. di Noodle Station.. (Tesco je pon

     Sampai sja kat sana... tros crik tmpat nak di'COPP nya.. Bila dh jmpa.. mak n my sis tnggal aku sowang-sowang... dh la masa tue tak bwa I-phone ak(cehh!! klentong no.1.. gna enset murah).. tak leyh la aku nak bermesej-mesej... Tpi d'ingat-ingat balik.. aku nak mesej ngan spa?? nak kta ngan awek..(MIMPI la weyh) tadak.. MaklOm la kan.. dtolak...(awat?? x cukop macho ka aku nih??)

     So, dh tak tau apa sangat nak buat... aku pon usha-usha la.. (sbelom usha tue kna cover macho dlu..) Rmai sungguh muslimin n muslimah dtg bbuka posa kat Tesco nih.. Masa tgh duk usha tue.. tba-tba tah camna my eyes boleyh tbrek kat satu klompok muslimah yang bjubah... Bila dh brek kat situ... kna fokus kat situ jea la.. Maybe umor diorang nih dlam linkungan 19-20 an camtu la...(nak usha pon kakak-kakak...) diorang nih maybe bdak-bdak INSANIAH... (Camna aku leyh tau tok sah duk tanya...) Semua comey-comey... heeee... 

     Suddenly, ayah aku mai dpan mata aku.. tkejut aku..(naseb bek tak mlatah) Apa lagi.. cpat-cpat cover la.. Ayah aku pon dtg duk sat sbelah aku.. tue pon sat jea lpas smbang-smbang sket.. my father plak leave me alone... (lauk aku!!) Sambung balik la my duty tadi.. kali nih grup len plak... yg nih.. tah la nak ckap pa tak tau.. pkai baju ktat-ktat... bulan-bulan posa nih.. (mnggugat iman..) Heishhh... spatotnya brubah la sket-sket pda bulan-bulan posa nih kan.. kalo dh mampu sangat nak buat kat bulan-bulan len dh... 

      Duk dalam 10 minit... haaa.. pkat mai abeh my family... Bru la nak kelam-kabut order yang 'nuh' yang 'nih'.. Punya la banyak sgt dlam menu dia... ikot kan hati memang la nak pilih semua...(tamak haloba!!) Kalo pilih semua pon sapa nak makan?? So aku pon wat the last choosen... aku pilih Curry Springled Noodle... (Dengaq cam sdap.. pdahal mee kari besa ja...) pastu minum.. haaa.. yang nih nama dia bes sket.. I Love U Lemonade...(nama..syok gak dengaq!!) sis aku Prawn Fried Rice n mnuman sama cam aku... Ayah aku plak plih TOMYAM Fried Rice n minum... (aku lupa la nama dia...) Mak aku plak koewtiow goreng biasa jea.. n mnum sama ngan ayah aku....

     Fuhh.. tggu lma la gak nak bbuka pon.. Punya la jmu dok tggu.. aku pon pi la toilet dah tak tau nak wat pa.. (kalo ye pon dh xtau nk watpa.. p la ronda2 dlu.. ada kew ptot p kat tandas tue..) Masa dlm perjalanan nk mnuju ke 'destinasi' yang nak d'kunjungi tue.. tpandang sowang bdak pompuan...rasanya bdak INSANIAH gak..(tak habes-habes ngan pompuan..)tgh tgok aku...(tudea!!! PRAASAANN!! uwekk.. camna orang nak suka ang?) aku pon.. pham-pham la..(apa laki akan buat bila rsa dirinya tgh dlihat oleh pompuan len??) Ak tros kan lagi pjalanan aku... Smpai jea kat 'destinasi' tue.. time nak msuk.. aku pon cuba la bkak pntu toilet tu.. tpi tak leyh.. aku pon tolak lagi kuat sket.. tba-tba dngaq... "ADOII!! saket la ****.." ada orang rupanya...(tak tfikir la plak)aku pon tarik balik.. pastu tolak pelan-pelan.. n then masuk n say sorry to org yang aku sepit dia tdi.. Aku msuk dlam tue.. nampak jea cermin tros pi dpan dia... cover-cover sket..(Mngalahkan pompuan..) pastu pegi balik kat family aku...

     Sampai-sampai jea aku kat situ.. tros tdengaq hamba ALLAH melaungkan azan.. Dgn lafaz bismillah..(ingat aku lupa nak Bismillah??) aku tros lahap sgala yang ada dpan mata aku...Habes jea makan-makan aku pon tros pegi ke surau untuk mnunaikan 5 rukun Islam yang wajib dilakukan... Bla sampai jea kat situ... lagi ramai aweks-aweks yang tnggu giliran nak smbhyang...(aweks lagi.. hishhh) Smentara duk tggu giliran tue aku pon mcam besa la.. troskan agenda aku..(sah usha..) tpi duk ingat-ingat... ishhhh.. maksiat!! maksiat!!.. tros ak msuk dlam surau n mnunaikan  rukun Islam.. Ssudahnya aku mnunaikan.. aku cri la family aku.. Jmpa-jmpa tue.. round-round la dlu..

     Slalunya klaw tmpat yang first skali msuk bla mai Tesco... msti pi msuk POPULAR dlu..(kdai buku.. kpada ssiapa yg xtau) Mak aku bla dh msuk dlam tue.. start la cri novel-novel bru.. aku plak bla msuk dlm tue.. arggghh!! migrane.. buku, buku, buku... tpi bla msuk dlam tue rasa len la plak... rsa mcam nak bli buku bnyak-bnyak.. Dah borink sangat dah duk kat situ.. mula la pi crik pkaian-pkaian raya.. mcam-mcam aneka ada.. yang kasut.. cara yang kasutnya.. yang jam plak.. cara yang jam plak... mcam-mcam la... tak larat nak bca.. yang pastinya.. lansung tak beli apa-apa smalam.. just 'copp' siap-siap apa yang d'belinya...

     Lama-klamaan... tgok jam dh 8.45 mlm.. rasanya pi dahh Tawareh aku.. ehh silap Taraweh aku... Duk sat ayah aku ajak balik... (fuhh!! sempat lagi nih..) Nseb bek la jalan tak "JAM"... kalo "JAM"..(pham-pham la) Fuhh....

     Okeyh la semua... sampai kat sini saja la my story... duk ingat nak buat part 1, part 2.. tpi aku pendekkan story nih.. snang sket.. tak banyak sangat kerja aku... Gomawo for read my story... Assalam!!


K-Bye!! Love Ya!! Saranghaeyo<3!! Aishiteru!! 

Makasehh , coz sudi baca . Nanti Daus belanja , okeyh .

No comments:

Post a Comment

Aaa , comey-comey or hensem-hensem , boleh laa leave comment di sini . Hahah , makasehh yaww !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...