Churp-Churp !!

Sunday 11 March 2012

SPM & masa depan

Assalamualaikum !

Malam nih terdetik dalam kepala 'hotak' nak tulis cerita pasal SPM . Hergghh , rasa cuak pown ada . Dia punya feeling tue dah sampai tertera dekat meter hati . Huh , aku dapat bayangkan kalau seseorang tue [FAIL] dalam SPM . Perghh , nak reja apa pown tak boleh . Puncanya , SPM tak "pas" . Masa tue baru laa nak terfikir macam nih

1) "Kalau laa aku boleh ambik laen SPM ......"

2) "Ishh , rasa nyesai pon ada keih SPM aku buat tak elok..."

3) "Tue laa dulu aku dok main-main sangat , la nih ....."

4) "Macam mana laa aku nak kawen nih ? aku nak bagi pa ?"

5) "Kalau aku kawen aku nak bagi anak bini aku makan pa ?"


Hmmm , las sekali ... Bunuh diri ! Apa pown tak dapat , Dosa jaa derek duk dapat . Pertama , dosa atas kekecewaan ibubapa . Kedua , tak jalankan amanah yang ibubapa suruh buat . Ketiga , bila dapat result tak elok mula laa nak salahkan orang laen . Keempat , putus asa . Kelima , bunuh diri . Tudiaaa , jenoh nak menanggungnya . Sanggup kaa ? 

Tak sanggup kan . So , menyesal laa dari sekarang . Masa masih belum terlambat . Admin pon baru sedar bila naik ting.5 . Bila difikir-fikirkan balek , rasa rugi pulak . Dulu waktu form 1 - form 4 tamau belajar sungguh-sungguh . Bila dah jadi calon SPM , baru la nak tehegeh-hegeh .

Tapi tak paa , cuma kena struggle lebih lagi daripada sekarang . Sempat lagi kalau mula dari sekarang . Insyaallah , admin pon baru nak mula . Tadak apa , yang dapat disangkal lagi . 
So , we begin now !

k-Bye!! ♥ Love ya!! Saranghaeyo!! Aishiteru!!

Makasehh , coz sudi baca . Nanti Daus belanja , okeyh .

No comments:

Post a Comment

Aaa , comey-comey or hensem-hensem , boleh laa leave comment di sini . Hahah , makasehh yaww !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...