Churp-Churp !!

Saturday 4 February 2012

Adess Saketnya !

Assalamuailaikum !

~~~ Haaaiiii ~~~

~.~''


Errgghh , saketnya tak reti nak cerita macam mana . Haahh . Benda dah jadi , nak ubah tak boleh dah . Hmmm . Sebenarnya , kelmarin aku baru saja mengalami X-siden motor . Huh , Alhamdulillah laaa , aku tak  la jadi teruk sangat . 

Nih maybe first-time kowt aku eksiden . Dulu kalau eksiden pown tak la sampai camni . Hmmm . Sekarang nih , habeh luka - luka . Badan , tangan , siku & tangan . Errghhh , seksanya kalau nak kenakan air pada bahagian luka tue . Alhamdulillah laa juga , pasai aku pakai helmet . Tue pown kena jugak di muka . 
Tapi sikit saja laa . Haahh , kalau aku tak pakai helmet la . Hmm , entah laa .

Kejadian tue terjadi semasa nak masuk ke jalan yang menghala ke Gua Kelam . Masa tue , aku yang 'ride' . Dah laa tue motor kawan aku punya . Dia naik dengan aku . Takpa laa , tengah bawak moto nih maybe 110 km/j kowt . Tah laa , sebab meter motor dia dah tak boleh guna pown tapi yang aku pasti , aku bawak motor tue agak laju laa . 

Sewaktu dalam keadaan jalan yang berbengkang - bengkok , aku masih 'ride' laju - laju . Maklum la , seronok sangat . Tiba - tiba ada satu selekoh jalan yang sepatutnya aku belok dan masuk di jalan tersebut . 
Dalam keadaan yang laju nih , aku menarik brek tangan dengan kuat macam cerita 'Unstoppable' .
Pepatah ada mengatakan "malang tak berbau" . Motor yang d' riding aku tue pown jatuh .

Ketekanggg ! srreetttttttt ! gedegaqqq ! 

Argghh , berdarah habeh . Maybe , kami terseret dalam 3 meter la kowt . Aku pown masa jatuh tue agak pening dah rasa macam nak pitam jaa . Ahahah . Dah laa waktu terseret tue , kawan aku ada atas aku . Fuhh , baik punya . Tapi ok laa , pasai aku yang ride . Memang patut laa aku kena . 

Selepas itu , aku cuba bangun dan pergi ke bahagian bahu jalan . Aku dah tak terfikir apa - apa . Frens aku , pergi laa angkat motor . Aku dah naik pening , sebabnya muka aku pown terkena jalan . 

Hmmmm . Aku naik pula dengan fren aku nih nak pegi basuh luka - luka yang 'meramu' sampai ke baju . Tiba - tiba ada lagi sebuah van datang menghala ke arah kami . Nasib laa , van tue sempat tekan brek . Huh , Alhamdulillah . Tak marah ka pemandu van tu ? tak ! . Sebab dia nampak keadaan aku yang berdarah nih . 

Aku basuh luka - luka tue . Tah , no feel . Kebas jaa . Dalam 5-10 minit baru nak merasa pedihnya . Herrgghh . 'Beketaq' kepala - kepala . Ahahaha . 

So , the moral of story :

  • Riding motor tue jangan laa laju sangat .
  • Jangan terlalu seronok 
  • Sentiasa memakai 'helmet'
  • Ditambahkan lagi dengan jaket 

Ok ? read , learn and do some transformation and change your attitude in your riding personality . 



k-Bye!! ♥ Love ya!! Saranghaeyo!! Aishiteru!!





Makasehh , coz sudi baca . Nanti Daus belanja , okeyh .

No comments:

Post a Comment

Aaa , comey-comey or hensem-hensem , boleh laa leave comment di sini . Hahah , makasehh yaww !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...